Consult ORL de ultimă generație la Clinica Korall! Aparatură modernă și performantă

Cabinetul ORL din cadrul Clinicii Korall din municipiul Satu Mare are în dotare o serie de aparate performante și moderne care ajută atât medicul, cât și pacientul să vadă pe un monitor imagini în direct din zona afectată. Datorită acestor metode noi, diagnosticul este și mai precis, iar pacientul poate să înțeleagă mai ușor problema cu care se confruntă.

Aparatură performantă la cabinetul ORL de la clinica Korall

Cabinetul ORL cuprinde: video-otoscop wireless digital (permite și efectuarea de măsurători exacte a diverselor leziuni otice, mărirea imaginilor, redare de calitate înaltă a imaginii transmise); cameră video digitală cu endoscoape rigide (cu diverse unghiuri de vizualizare, pentru examinare: nas, sinusuri, faringe, laringe); fibroscop cu endoscop flexibil (nazofaringoscop flexibil); otomicroscop (examinări și proceduri otice sub control microscopic).

Otalgia – durerea de ureche, una dintre cele mai frecvente dureri la copii și adulți

Durerea de ureche (otalgia) este una dintre cele mai frecvente dureri pe care atât copiii, cât și adulții o resimt de-a lungul vieții. Cauzele durerii sunt vaste, astfel că și metoda de a o trata este variată, iar „tratamentul” tradițional, precum: con de ceară, usturoi, țigară… etc., ar trebui exclus din start de către pacient.

Care sunt, în mare parte, principalele cauze ale durerii de ureche și cum poate fi tratată aceasta? Despre toate acestea ne-a vorbit medicul Laura-Iulia Soponar, medic primar ORL din cadrul clinicii Korall din municipiul Satu Mare.

Nu există un medicament universal pentru durerea de ureche

Dată fiind varietatea cauzelor durerii de ureche, tratamentul este unul pe măsură, vast și divers, iar tratamentul popular/tradițional trebuie exclus din start.

„Nu există un medicament universal pentru otalgie, însă mulți pacienți apelează prima dată la metodele tradiționale/populare care, însă, de cele mai multe ori agravează problema sau nu o rezolvă deloc. De exemplu: conul de ceară, usturoiul, țigara, uleiul fierbinte, instilarea de apă oxigenată fără a cunoaște cauza. Deseori, un medicament antialgic sau antiinflamator ameliorează temporar durerea, însă nu rezolvă cauza, așadar este necesară asocierea cu alte tipuri de medicamente cu administrare pe cale locală, orală și/sau injectabilă sau chiar procedee medicale”, a spus Laura Soponar.

Principalele cauze ale durerii de ureche

Principalele cauze ale durerii de ureche sunt următoarele:

– dureri ce iradiază la nivelul urechii produse de probleme de „vecinătate”

Cauzele unor astfel de dureri pot fi: focare dentare, inflamații ale articulației temporomandibulare asociată cu tulburări de malocluzie dentară, patologia glandei salivare parotide, inflamații la nivelul faringelui și a amigdalelor palatine, nevralgii diverse printre care cele produse de defectele de statică ale coloanei vertebrale cervicale.

– cauze locale

În ceea ce privește cauzele locale, acestea pot fi: dopul de cerum, corpi străini (inclusiv insecte, părți ale unor dispozitive auriculare, capătul bețișorului de ureche), leziuni autogrataj (zgârierea tegumentului din interiorul conductului auditiv cu bețișoare, agrafe, unghii), traumatisme craniene… etc.

– otita

Otita reprezintă inflamația și/sau infecția de la nivelul urechii; aceasta la rândul său este de mai multe categorii:

Otita externă este foarte dureroasă îndeosebi la atingerea urechii, canalul auditiv extern este tumefiat, poate să prezinte secreții purulente care diminuează capacitatea de a auzi.

„Factorii favorizanți în producerea otitei externe sunt bețișoarele de ureche, expunerea la apă contaminată (bazine de înot, mare). Cauza poate fi de natură bacteriană, fungică sau combinată, așadar și tratamentul este diferit. Otita externă poate să ducă la complicații precum: pericondrita, adică infecția exinsă la întregul pavilion auricular, iar cel mai des o întâlnim la pacienții cu diabet zaharat, imunitate scăzută, boli dermatologice sau purtători de diverse dispozitive auriculare. Pentru a videca acest tip de otită și pentru a evita recidivarea sunt necesare diverse proceduri efectuate de către medic, de exemplu: aspirația, analiza de laborator a secreției otice, alături de tratamentul medicamentos țintit, cât și de reguli riguroase de igienă locală”, a mai spus medicul Soponar.

Otita medie acută se referă la inflamația și infecția porțiunii din spatele membranei timpanice, cât și a timpanului și se manifestă prin durere intensă pulsatilă, scăderea auzului, febra și senzația de plenitudine/presiune.

„O întâlnim mai des la categoria pacienților pediatrici în contextul unei congestii și obstrucții nazale îndeosebi imediat după „o răceală”, mai exact în următoarele situații: inflamația adenoizilor (polipii), rinosinuzitele acute, viroze respiratorii, episoadele de rinită alergică acută. Pentru a preveni repetarea acestui tip de otită, o atenție deosebită o prezintă tratarea corectă a afecțiunii principale care a favorizat apariția otitei și a controlului medical pentru a urmări evoluția bolii, dar și beneficiul în urma acordării tratamentului”, a mai spus dr. Laura Soponar.

Netratată, otita medie acută poate să ducă la complicații serioase, cum ar fi: mastodita, perforația de membrană timpanică, meningoencefalita… etc.

Durerea de urechi poate fi însoțită și de alte dureri, mai adaugă dr. Soponar.

„Nu de puține ori, otalgia este însoțită și de alte simptome, spre exemplu tinnitus (zgomote în ureche), prurit la nivelul conductului auditiv, senzație de ureche înfundată sau plină, eliminare de secreții purulente și sânge sau chiar senzație de vertij (amețeală). O afecțiune care nu este tratată corect și în timp util poate să ducă la consecințe pe termen lung, iar în acest caz ne referim, în primul rând, la afectarea/pierderea auzului)”, a concluzionat aceasta.

Programări la numărul de tel. 0361 412 037 sau 0361 800 820.